Les 30 dernières publications

  From Surgères to Cyprus: Building skills across borders publié le 10/04/2025

In 2023, the Lycée du Pays d’Aunis in Surgères established a valuable Erasmus+ partnership with the Paphos Technical School in Cyprus, offering key opportunities for students specializing in carpentry and cabinet-making.

  Two Different Worlds! publié le 27/03/2025

Teaching English in two different schools, we decided to organize two mini field trips for the 22 boys in 1BTCI and 1BTRPM from the Réaumur technical high school and the 20 girls in 1ECP from the Saint Jacques de Compostelle technical high (...)

  "Playing and Learning": Première AGORA Students from Jean Rostand technical high school organized a conference. publié le 10/03/2025

The Première AGORA class, from Jean Rostand technical high school, organized a conference on February 11th, 2025.

  Another way to become an English teacher publié le 09/03/2025

First of all, let me introduce myself : I’m Jean-Philippe Venault, 52 years old. I’ve been teaching English since 2002.
BACKGROUND : After high school I started to work as a waiter for different caterers around Poitiers, and after a few (...)

  Parcours en Y - Préparation à la poursuite d'études - Digital clean up day publié le 06/03/2025

Le parcours en Y se déroulera dans l’établissement durant une période de 5 semaines et a priori la préparation à la poursuite d’études concernerait la majorité de nos élèves du Lycée des Métiers du Bâtiment Sillac qu’ils souhaitent poursuivre leurs études (...)

  EXAM DATES 2025 publié le 20/02/2025

For your information, please find attached the dates for grading and oral assessments related to the 2025 exam session.

  Safety first...is safety always ! publié le 20/02/2025

This work was done for a group of young students attending lessons in the first year of vocational BTECH, learning how to become industrial maintenance technicians but it can be used for other industrial students.

  ARE YOU A LEPRECHAUN BELIEVER? publié le 22/01/2025

Cette séquence élaborée par Nancy Bressac, enseignante en SEGPA au collège Jean-Hay, à Marennes, s’adresse à une classe de Cinquième SEGPA (Niveau A1+/ A2).
Elle est à dominante orale.
La tâche finale consiste à présenter à l’oral la Saint-Patrick à un groupe d’élèves.

  READY FOR THE CAP ENGLISH EXAM! publié le 18/01/2025

Dans le cadre de la préparation des élèves de CAP aux CCF, situations A et B, un genially "READY FOR THE EXAM !" est mis à votre disposition, si besoin, pour entraîner vos élèves à l’examen en classe et hors la classe.

  READY FOR THE BAC PRO ENGLISH EXAM! publié le 18/01/2025

Les dates de CCF DE BAC PRO, situations A et B, approchent à grands pas. Un genially READY FOR THE EXAM est mis à votre disposition, si besoin, pour entraîner vos élèves à l’examen.

  Theatre at the heart of English learning publié le 15/01/2025

From November 12 to 15, with the help of the Pass Culture facility, the three "Première BAC PRO" classes from La Rochelle Hotel and Catering School participated in two theatre workshops organized by the CaroleEtOliver company.

  A taste of the USA publié le 10/01/2025

Séquence d’anglais pour une classe de 2nde bac pro PCE (procédés de la chimie, de l’eau et des papiers-cartons)

  HAPPY NEW YEAR 2025! publié le 08/01/2025

Wishing you a blessed, successful, and happy New Year 2025. May it be full of personal and professional achievements.

  Long Live Europe at La Rochelle Hotel and Catering School publié le 18/12/2024

This article highlights the international opportunities offered by La Rochelle Hotel and Catering School, including student work placements in Europe, partnerships with European countries, and events like Erasmus Day that inspire future generations to embrace European collaboration and cultural exchange.

  My Personal Experience in an American School, Louisiana 2023 publié le 17/12/2024

This article focuses on the personal experience of Karine Auger , an English teacher at the vocational school Les Grippeaux in Parthenay who has been actively involved in the twinning between Loudun (France) and Thibodaux (Louisiana, USA) since 2009. It highlights the cultural exchanges organized between the two cities, including school partnerships, work placements, and visits.

  Geekdom - Geeks haven publié le 07/12/2024

The impact of new technologies on students’ lives provides an excellent context for a pedagogical unit aimed at 3ème PM students, focusing on sharing opinions, constructing arguments, and producing cohesive written arguments. This topic is highly relevant to their daily experiences and offers numerous opportunities for engaging discussions and writing exercises.

  Why would a university and professional experience in French as a Foreign Language (FLE) be particularly appreciated when teaching languages? Let’s History tell us more about it… publié le 07/12/2024

This article deals with how FLE (French as a Foreign Language) has positioned itself at the center of language pedagogy using a different approach in contexts of "second language" acquisition or multilingualism.

  PAPS STUDENTS AT NIGHT! publié le 03/12/2024

Every two years, the Bernard Palissy general and vocational high school in Saintes organizes "the Nuit au Lycée" event, which is open to visitors, whether from high school or not.

  DO YOU BELIEVE ? publié le 02/12/2024

Cette séquence élaborée par Nancy Bressac, enseignante en SEGPA au collège Jean-Hay, à Marennes, s’adresse à une classe de Sixième SEGPA (Niveau A1+/ A2).
Elle est à dominante écrite.
La tâche finale consiste à rédiger une lettre au Père Noël .

  Celebrating #ErasmusDays 2024: A Cross-Cultural Experience for Students of the Lycée Polyvalent du Pays d'Aunis publié le 27/11/2024

On Friday, October 18, 2024, the students of the Seconde Bac Professionnel AMA (Craft and Art Professions) at the Lycée Polyvalent du Pays d’Aunis in Surgères took part in the #ErasmusDays 2024 celebrations.

  NEW ZEALAND, LAND OF ADVENTURES publié le 15/11/2024

Cette séquence élaborée par Nancy Bressac, enseignante en SEGPA au collège Jean-Hay, à Marennes, s’adresse à une classe de Troisième SEGPA (Niveau A1+/ A2).
Elle est à dominante écrite.
La tâche finale consiste à présenter la brochure d’un camp d’été en Nouvelle-Zélande.

  SHOW ME YOUR TATTOO, I WILL TELL YOU WHO YOU ARE! publié le 07/11/2024

Cette séquence s’adresse à une classe de deuxième année de CAP MET (Métallerie).
Le thème abordé est les tatouages qui suscitent un engouement certain chez nos élèves.
A travers différentes activités, les élèves découvrent l’aspect culturel, historique et sociologique des tatouages notamment aux États-Unis.
La séquence a pour objectif d’entraîner les élèves dans les cinq compétences langagières .Une évaluation type examen, Situation A, leur est proposée en fin de séquence.
La tâche finale quant à elle consiste dans un premier temps à créer un tatouage puis de faire une présentation orale de 3 minutes qui présente leur tatouage et explique les raisons de leur choix.

  What makes someone a hero ? publié le 09/10/2024

A cultural work with students preparing the 2nd year of BTech national in electrotechnics. A chapter to learn and to commemorate.

  Welcome Day for Foreign Language Assistants in the Poitiers Academy publié le 09/10/2024

Le 04 Octobre dernier, les assistants de langue étrangère fraîchement nommés dans l’académie se sont retrouvés à Poitiers à l’occasion de leur première journée d’accueil.

  DNL INTEGRER ANGLAIS DISC NON LINGUISTIQUES EN LP - 2024 - JOUR 2 publié le 09/10/2024

Le but de cette journée de travail est de concrétiser ce qui a été vu en visio lors de la première journée. Compte-rendu formation
L’épreuve de DNL pour les enseignants du pro
Un tour de table a permis à M.Boutet IEN Anglais de faire le point sur (...)

  Exemples de sujets CCF CAP anglais publié le 30/09/2024

Situation A : CO- CE- EE
Exemple de sujet à utiliser uniquement en entraînement

  Get involved ! publié le 13/09/2024

This teaching unit / sequence about charitable organizations is designed for a Professional Baccalaureate class. It serves multiple educational and practical purposes, particularly in helping students acquire specific vocabulary related to charitable work, enhancing their speaking abilities and fluency (communication skills), fostering understanding of social responsibilities and promoting active citizenship among students.
The final task consists to promote a charitable organization of your choice through radio broadcasting.

  EMVOLPRO publié le 16/08/2024

L’aventure européenne continue pour nos jeunes issus de la voie professionnelle

  Formation "Enseigner le français en CAP et BAC PRO" publié le 01/07/2024

Informations essentielles pour enseigner le français en LP.

  School trip to Portugal publié le 26/06/2024

Compte rendu d’un voyage pédagogique au Portugal en grande partie rédigé par les élèves du LP de l’Atlantique.
[Magali Sansiquier - LP de l’Atlantique]
 Accueil

Impression

  Imprimer