TEENS TELL FIBS : take part in the Big Lie survey ! publié le 06/04/2019  - mis à jour le 27/05/2019

Suggestions for a topic to deal with your classes….

The month of April has begun with the traditional April fool’s day : a day when the younger ones love playing pranks
A recent study has showed that lying proficiency improved during childhood, excelled in young adulthood, and worsened throughout adulthood. Likewise, lying frequency increased in childhood, peaked in adolescence, and decreased during adulthood as this diagram illustrates :

"Bending the truth"

Illustration de l’article : "Why we lie" du National Geographic.

At L’anglais en LP, What else ? we have just come to the conclusion that our pupils, your pupils must be at the age of full grown Pinocchio’s.
Throughout the month of April you are invited to take part in the Big Lie survey :
 Why lie ?

QR code survey Why lie ?

Le sondage pourrait être le point de départ d’un entraînement à l’expression écrite, individuelle et personnelle ou bien collaborative si les élèves se retrouvent sur une même réponse. Le travail proposé pourra les amener à réfléchir à :

  • comment développer leurs idées, les justifier à l’aide d’exemples pris dans leur vie quotidienne
  • faire le récit d’expériences en terminale bac pro avant de quitter le lycée et l’adolescence vers l’âge adulte...

A rattacher au nouveau programme : "Situation et actes de la vie quotidienne, sociale, personnelle et citoyenne"

Des extraits d’œuvres littéraires, tels que "Big little Lies", pourront être utilisées comme supports d’étude.