The Best Job in the World - séquence niveau A2/B1 publié le 13/02/2017
Create a video application (in English and in 60 seconds) telling us why you’re the best person for the job and demonstrating your knowledge of this job. Before doing the video you’ll have to find information about the job and think of the required qualities, skills and experiences.
Réinvestissement de la structure grammaticale en commentant les différentes expériences de Ben
Activité en pair work sur ses propres expériences.
The Best Job in the World - séquence niveau A2/B1.
Mise en commun : l’élève A parle des expériences de l’élève B
Possibilité de différencier les attentes. La reformulation peut aller de phrases très simples...
X has already driven a car but he has never taken the plane…
...à des phrases plus complexes :
X has never taken the plane whereas I have.
X has already been to England and so Have I.
Renforcement de l’expression de l’expérience grâce à l’introduction de la structure :
“ the craziest thing I have ever done”
“the funniest film I have ever seen”
“the best book I have ever read”…
The Best Job in the World - séquence niveau A2/B1.
Introduction de différents métiers "hors du commun" grâce au superlatif
Révision de l’expression des capacités grâce aux « skills » de Ben et des autres candidats.
révision des degrés de capacité :
I can swim very well / quite well/ not... at all.
Tâche finale :
You have the choice between :
“Paradise Island Caretaker”
“Chief taster in a sweet factory”
“Resort waterslide tester”
“Ice cream taster”
Create a video application (in English and in 60 seconds) telling us why you’re the best person for the job and demonstrating your knowledge of this job.
Before making the video you’ll have to find information about the job and think of the required qualities, skills and experiences.
NB : Cet exemple de pratique n’a pas vocation à servir de modèle mais vise à inspirer le travail et, surtout, alimenter la réflexion de tous.
The Best Job in the World - séquence niveau A2/B1.