The Best Job in the World - séquence niveau A2/B1 publié le 13/02/2017
Create a video application (in English and in 60 seconds) telling us why you’re the best person for the job and demonstrating your knowledge of this job. Before doing the video you’ll have to find information about the job and think of the required qualities, skills and experiences.
Team work : Role Play
Explicitation du jeu de rôle par le professeur :
"I’ve been asked to hire the best candidate for the best job in the world. But I can’t watch all the videos I’ve received !
I’ve decided to take you as my assistants ! So in groups of 4, you’re going to watch a video, make a summary of the candidate’s profile and present your candidate to the class.
At the end of the presentations, you’ll have to determine who the ideal candidate for the best job in the world is.
If you manage to find the right candidate then you’ll be proclaimed “Best assistant of the month !”"
Répartition des vidéos par groupes.
(De nombreuses vidéos peuvent être trouvées sur internet, en voici 4 mais votre collection doit bien sûr comprendre la vidéo du candidat réellement retenu : Ben Southall !)
Par groupes de 4, les élèves visionnent la même vidéo sur des baladeurs MP4, des tablettes numériques ou sur les postes de la salle informatique. Visionnage individuel puis mise en commun, en groupe, des informations comprises.
Fiche d’aide à la prise de notes et à la restitution :
The Best Job in the World - séquence niveau A2/B1.
Possibilité, si nécessaire de ralentir la vitesse de la vidéo grâce au logiciel Logiral, sur tablette ou PC.
The Best Job in the World - séquence niveau A2/B1.