Accueil : Anglais LP
Accueil >> Enseigner >> Ouverture internationale >> Une année...

article Une année avec mon assistant de langues dans mon lycée professionnel.     -    publié le 03/11/2015    mis à jour le 03/12/2015

Une formation leur a été proposée le 6 Novembre dernier afin de les inciter à travailler par projet en lien avec en lien avec la spécialité professionnelle du lycée d’accueil.

1 2 3 4 

I live on Prince Edward Island, Canada in a town called Cornwall. Every year, we get a lot of snow.I love teaching English in France. I work at a Lycée Professionnel and the students are fun to be around. They do not always have the best skills in English but some try very hard and it makes me proud to help them with their future careers."
Erika, est assistante à Ruelle.
Elle fait partie des assistantes intervenant en Lycée Professionnel cette année ( américaines, une londonienne au JAG, une méxicaine à Bressuire, une sud-africaine à Ruffec)

Crazy snow in Prince Edward Island.

Crazy snow in Prince Edward Island.

Au lycée de l’Atlantique de Royan , l’assistante de langue est également canadienne et s’appelle Brigitte, elle y intervient 8 heures. 
Carine Le-Lay, l’une des professeurs de Lettres-Anglais a choisi dans un premier temps de la faire intervenir avec un groupe de 2CAP cuisine et restaurant notamment pour leur travail dans la relation clientèle.
"My name is Brigitte Herzog and I am an english language assistant enrolled in the 2015-2016 program. I am teaching in Royan, at both a college and at a lycée. My experiences at both these schools so far have been multi-faceted. I have conducted group work with students with the aim of improving pronunciation and conversational skills. I have taught lessons on Canadian English, as well as Canadian customs and traditions, with the aim of increasing students’ knowledge of English countries. I have worked one on one with students, revising assignments or homework together to ensure that students understand their mistakes and how to correct them. It has been evident to me that the children I work with are eager to learn the language of English and are excited to have a foreign assistant in their classroom(s). The TAPIF program is highly beneficial for both students and assistants alike"

« Précédente  1 2 3 4  Suivante » Sur une seule page
Contact
Accessibilité
Mentions légales
RSS
Académie de Poitiers, Rectorat, 22 rue Guillaume VII le Troubadour BP 625 86022 Poitiers Cedex